Friendly Blogs

Donnerstag, April 17, 2014

Jo Veal and family 1913 April 20 - Colored by me!


Mass[achusetts] Mills. Jo Veal and family. Father and three boys in the mill. Family record shows him born August 20, 1901, and he went to work (4 mos. ago) just over 11 years old. His wages are not necessary. See the family group. Also photos taken in the mill. Location: Lindale, Georgia.


Click to enlarge!


2 Kommentare:

  1. Life was so diffeent back then
    Kisses
    www.beingbeautifulandpretty.com

    AntwortenLöschen
  2. Ja, auf diesem Foto lacht niemand und offenbar gab es auch nicht allzu viel zu lachen ... ich finde die Farben, die Du für die Koloration gewählt hast, liebe Orianne, sehr passend, denn ich denke, damals gab es in diesem Umfeld wirklich nur überwiegend graue Kleidung.

    Dir und M. wünschen wir von ganzem Herzen schöne Ostern und vielen herzlichen Dank von uns allen für Eure lieben Ostergrüße. Wir haben uns sehr gefreut <3

    Alles Liebe von Rena mit Familie

    www.dressedwithsoul.blogspot.de
    International giveaway: Love & Peace

    AntwortenLöschen

Thank you for your comment - I wish you a wonderful day:-)


~Orianne~